فروشگاه انواع فایلهای مورد نیاز دانشجو و دانش آموز
فروشگاه جامع تحقیقات دانشگاهی و دانش آموزی

اطلاعیه فروشگاه

توجه: هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما به طور کامل انجام شود. مراحل پرداخت را تا دریافت کد پیگیری ادامه دهید. چناچنچه موفق به پرداخت نشدید، کمی صبر کنید و سپس بار دیگر برای پرداخت تلاش کنید یا بانک عامل را تغییر دهید یا مرورگر خود را تغییر دهید تا پرداخت شما انجام شود. بعد از خرید اگرنتوانستید فایل خرداری شده رو دریافت کنید و یا فایل خریداری شده دارای مشکلی بود (که البته خیلی کم پیش میاد و یا اصلا پیش نمیاد) از طریق پشتیبانی فروشگاه، به ما اطلاع دهید تا رسیدگی شود. در کمتر از 24 ساعت پاسخ داده خواهد شد. با سپاس

تحقیق درباره بررسی فلسفه خاص اسلام درباره حقوق خانوادگی

تحقیق درباره بررسی فلسفه خاص اسلام درباره حقوق خانوادگی

تعداد صفحات:13

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

مقدمه :

اسلام در مورد حقوق خانوادگی زن و مرد فلسفه خاصی دارد که با آنچه در چهارده قرن پیش می‏گذشته و با آنچه در جهان امروز می‏گذرد مغایرت دارد.اسلام برای زن و مرد در همه موارد یک نوع حقوق و یک نوع وظیفه و یک نوع مجازات قائل نشده است;پاره‏ای از حقوق و تکالیف و مجازاتها را برای مرد مناسبتر دانسته و پاره‏ای از آنها را برای زن،و در نتیجه در مواردی برای زن و مرد وضع مشابه و در موارد دیگر وضع نامشابهی در نظر گرفته است.

چرا؟روی چه حسابی؟آیا بدان جهت است که اسلام نیز مانند بسیاری از مکتبهای دیگر نظریات تحقیر آمیزی نسبت‏به زن داشته و زن را جنس پست‏تر می‏شمرده است و یا علت و فلسفه دیگری دارد؟

مکرر در نطقها و سخنرانیها و نوشته‏های پیروان سیستمهای غربی شنیده و خوانده‏اید که مقررات اسلامی را در مورد مهر و نفقه و طلاق و تعدد زوجات و امثال اینها به عنوان تحقیر و توهینی نسبت‏به جنس زن یاد کرده‏اند;چنین وانمود می‏کنند که این امور هیچ دلیلی ندارد جز اینکه فقط جانب مرد رعایت‏شده است.

می‏گویند تمام مقررات و قوانین جهان قبل از قرن بیستم بر این پایه است که مرد جنسا شریفتر از زن است و زن برای استفاده و استمتاع مرد آفریده شده است،حقوق اسلامی نیز بر محور مصالح و منافع مرد دور می‏زند.

می‏گویند اسلام دین مردان است و زن را انسان تمام عیار نشناخته و برای او حقوقی که برای یک انسان لازم است وضع نکرده است.اگر اسلام زن را انسان تمام عیار می‏دانست تعدد زوجات را تجویز نمی‏کرد،حق طلاق را به مرد نمی‏داد، شهادت دو زن را با یک مرد برابر نمی‏کرد،ریاست‏خانواده را به شوهر نمی‏داد،ارث زن را مساوی با نصف ارث مرد نمی‏کرد،برای زن قیمت‏به نام مهر قائل نمی‏شد،به زن استقلال اقتصادی و اجتماعی می‏داد و او را جیره‏خوار و واجب النفقه مرد قرار نمی‏داد. اینها می‏رساند که اسلام نسبت‏به زن نظریات تحقیر آمیزی داشته است و او را وسیله و مقدمه برای مرد می‏دانسته است.می‏گویند اسلام با اینکه دین مساوات است و اصل مساوات را در جاهای دیگر رعایت کرده است،در مورد زن و مرد رعایت نکرده است.

می‏گویند اسلام برای مردان امتیاز حقوقی و ترجیح حقوقی قائل شده است و اگر امتیاز و ترجیح حقوقی برای مردان قائل نبود مقررات بالا را وضع نمی‏کرد.

اگر بخواهیم به استدلال این آقایان شکل منطقی ارسطویی بدهیم به این صورت در می‏آید:اگر اسلام زن را انسان تمام عیار می‏دانست‏حقوق مشابه و مساوی با مرد برای او وضع می‏کرد،لکن حقوق مشابه و مساوی برای او قائل نیست،پس زن را یک انسان واقعی نمی‏شمارد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,300 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
hoghogh-khanvade_931774_9961.zip64k